دستگيري اعضاي شركت گلدماين و گلدكوئيست در يزد

يزدفردا- چند نفر از اعضاي شركت هاي هرمي گلدماين و گلدكوئيست در يزد شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:طي چند روز گذشته ماموران اطلاعات يزد متوجه شدند كه فردي در منزلش در خصوص شركت هاي گلدماين و گلدكوئيست تشكيل جلسه داده است لذا با هماهنگي قضايي وارد منزل وي شده و اعضاي اين شركت ها را كه در جلسه بودند دستگير كردند.

در اين رابطه يكي از سرشاخه هاي اصلي اين شركتها كه در جلسه حضور داشت بيان كرد كه قصد دارد شركت هرمي ديگري نيز در استان يزد رواج دهد لذا ماموران آنها را دستگير و تحويل مراجع قضايي دادند.

ماموران انتظامي شهرستان اردكان نيز با كسب اطلاعات مردمي مبني بر فعاليت تعدادي از جوانان در شبكه هرمي گلدكوئيست، اقدامات لازم را انجام و منزلي كه در آن در خصوص اين شركتها تشكيل جلسه داده بودند مورد مراقبت قرار گرفته و 5 نفر در اين خصوص دستگير شدند.

در بازرسي از منزل مذكور 83 عدد سي‌دي، يك عدد ديسكت رايانه، يك عدد سي دي رام، تعدادي جزوات آموزشي، دو عدد سررسيد حاوي مطالب آموزشي شركت گلدكوئيست و يك عدد هارد كامپيوتر كشف و ضبط شد.

شايان ذكر است، متهمان با قرار وثيقه روانه زندان شدند.

معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي انتظامي يزد به خانواده‌ها توصيه كرد به محض اطلاع از فعاليت‌هاي مالي بدون‌مجوز كه درآن سپرده‌هاي نقدي مردم در قالب شركت‌هاي مضاربه‌اي و يا موارد ديگر، جمع مي‌گردد، آن را سريعا به پليس‪110اطلاع دهند.

دادگستري يزد چندي قبل اعلام كرد كه تاكنون‪ ۱۵۲‬نفر از اعضاي شركت‌هاي هرمي در اين استان، دستگيرشده‌اند.

همچنين نشستي علمي با عنوان "ماهيت شركت‌هاي هرمي" روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامي يزد برگزار شد.

هدف از برگزاري اين نشست دوساعته، روشنگري قشردانشجو در زمينه توطئه‌هاي استعماري دشمنان براي كلاهبرداري‌هاي اقتصادي از جوانان در قالب شركت‌هاي هرمي اعلام شد.

يك استاد حوزه‌ودانشگاه يزد در اين نشست به تشريح ماهيت كار اين شركت ها نقشه و حيله‌هاي آنها، اشكالات شرعي ناشي از فعاليت اين شركتها و جنبه‌هاي اقتصادي آن پرداخت.

حجت‌الاسلام "علي مدبري" به مفاسد اقتصادي شركت‌هاي هرمي و فعاليت‌هاي غير قانوني آنها اشاره كرد و افزود: شركت‌هاي هرمي عمدتا از بين اعضاي خانواده عضوگيري مي‌كنند و همين امر منجر به درگيري، اختلاف شديد خانوادگي و حتي طلاق در بين خانواده‌ها شده است.

در اين نشست درمورد فعاليت غير قانوني شركت‌هاي هرمي، سوء استفاده‌هاي اقتصادي آنان، واقعيت‌هاي عيني و اعتراضات بعضي از ليدرهاي شركت‌هاي هرمي بحث و تبادل نظر شد.

اين نشست به همت دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي يزد و با حضور200 دانشجوي اين دانشگاه برپا شد.

منبع:پليس -ايرنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا